warisan terindah melaka - Rumah Penghulu Abdul Ghani / Penghulu Md Natar terletak di Merlimau Melaka

Sunday 8 April 2012

Rumah Warisan Omar Md Nawi Tanjung Kling

Rumah Warisan Omar Md Nawi Tanjung Kling:
http://rumahwarisanomarmdnawitanjungkling.blogspot.com/


Rumah ini dipunyai oleh Encik Omar Md Nawi terletak di Tanjung Kling Melaka telah berusia lebih dari 30 tahun ianya telah dipindahkan daripada kedudukan asal rumah tersebut pada tahun 1980 dengan cara mengangkat rumah tersebut beramai-ramai. 

Rumah ini menjadi tumpuan pembuat filem dan drama untuk menjadi lokasi pengambaran filem atau drama mereka antaranya adalah 'Asmara Pontianak K-Pop', 'Pabila Syaitan Berbisik', 'Noktah Pilu' dan 'Sapu Tangan Merah':

Asmara Pontianak K-Pop
Mengisahkan tentang dua pemuda kampung yang selalu mahu menyaingi diantara satu sama lain. Jejai atau nama sebenarnya Sujaiman Jupri adalah seorang konduktor bas di Bandar Kuala Selangor. Seorang yang baik, mesra, lucu dan jujur. Suka melaram dan bergaya walaupun hanya seorang konduktor bas. Manakala pesaingnya Rain atau nama sebenarnya Tamirin Seeron adalah seorang pemuda berwajah jambu yang berlagak cool, trendy dan fanatikkan muzik k-pop dan fesyen korea.
                                                                           

                                                                            Pabila Syaitan Berbisik
Disiarkan Radio Televisyen Malaysia (RTM) pada 22 April 2011 meletakkan barisan pelakon terkenal Dato' Jalaludin Hasan, Dian P.Ramlee, Remy Ishak, Ayu Raudah dan Hafizudin. Ayu Raudah membawakan watak jahat sebgai gadis kampung lupa daratan yang sanggup menghancurkan rumahtangga orang lain demi mengejar kemewahan hidup.






No comments:

Post a Comment